Jeg har et mega-underligt problem. Jeg har lånt min mors GPS, som er en Nüvi 710. Den virker upåklageligt, når jeg indtaster en rute. Problemet er bare, at når der ikke er indtastet en rute, så kan man ikke se landkortet på skærmen. Knapper og bilikon er der, og jeg kan i toppen af skærmen også hele tiden se den næste vej, jeg kommer til. Men selve landkortet er altså usynligt, lige indtil jeg indtaster en destination, og så dukker det frem igen.
Det installerede kort er 2009-kortet, som vi downloadede gratis fra Garmin efter købet og lagde på et SD-kort, og dengang mener jeg altså, at det fungerede (det var mig, der lagde kort-opdateringen på for hende). Jeg har spurgt, om der er nogen, der har haft rodet med GPS'en, men det er der tilsyneladende ikke. GPS'en er opdateret med nyeste software. Jeg håber virkelig, at der er nogen, der har et godt råd - har en fornemmelse af, at det er en forkert indstilling af en eller anden funktion, men har bladret alt igennem og kan ikke finde nogen løsning.